CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

March 1, 2009

barang malaysia berkualiti?


pada 16 januari lalu, PM melancarkan lagi kempen 'belilah barangan malaysia,pilihan bijak". mula2 tue saya pikir jugak kenapa lah gov nak lancar kempen nie lagi time2 ngah gawat nie, dulu 1998 pun time gawat juga.

tetapi yang lainnya, dulu kempen nie kurang berkesan sebab produk malaysia still teruk lagi, baik beli barang import kn?? tapi... sekarang lain dah, barang malaysia boleh jual apa... saya sendiri beli barang malaysia.

kalau ada orang still nak cakap pasal kualiti tak ok, tak syok pakai barang malaysia, thats mean orang tue memang tak support barang tempatan. contohnya kita ambil kereta PROTON yang boleh jual dan laku kat overseas. selain itu produk IKS juga dapat sambutan seperti kerepek pisang, buah-buahan tempatan sememangnya mendapat sambutan hangat orang asing.

batik umpamanya yang suatu ketika dulu diperjuangkan oleh allahyarhamah Datin Seri indon hingga ke eropah mendapat sambutan hangat disana semasa pertunjukan fesyen antarabangsa di paris, milan, london dan sebagainya.

cuma sekarang nie, mentaliti masyarakt kita yang kena diubah, kalau orang asing boleh percaya dan nak guna barang malaysia kenapa tidak kita kan?? fikir-fikirkanlah

4 comments:

meimen said...

sapa kata x berkualiti? yg pasti dh setaraf international level ok? jimmy choo.....

bob chairell syafieq said...

hehe,

thanks coz support malaysian produk

=)

MisZ SuE said...

berkualiti la bob..hehehehe...
klu x kite x dok malaysia..

eh ..blog aku nie la..

http://wwwmiszsue.blogspot.com

LoyalWarrior said...

Barang Malaysia sememangnya berkualiti namun ia mengikut standart malaysia, yang di jual dalam malaysia mungkin gred dia diturunkan bagi tujuan merendahkan harga barangan tersebut. Tapi ia masih boleh guna. Bangga dengan barangan malaysia.