CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

February 26, 2009

Berfikirkah Anda?




baru sekarang saya sendiri sedar yang saya ni sebenarnya tak banyak berfikir sebelum ini... sebab terlalu banyak perkara yang yang dulu saya tak tahu tapi sekarang dah tahu sikit...OMG!!!

sejak start practikal ni, mmg life 360 degree berubah habis laa... sebelum ini belajar jew tapi sekarang dah kerja, tapi kerja bukan setakat kerja biasa2 je tapi kena berfikir dan terus berfikir dari pelbagai sudut.

hari2 saya naik bus pergi dan balik kerja. so sekarang baru saya realize yang saya sebenarnya banyak berfikir dan analize balik apa yang saya lakukan dalam satu hari tue. mula2 tue berdenyut2 jugak la kepala otak, tapi sekarang dah kira boleh accepts skit2 keadaan ini...

betul kata suhaimi sulaiman, kalau saya nak berjaya, nak orang pandang tinggi "ilmu" yang paling penting, pada masa yang sama bercakap berlandaskan fakta. en kamarul bahrin pula cakap "observation is a learning process" en nazri pula cakap " dont think on the surface only"...

sebenarnya saya memang perlu banyak berfikir demi kebaikan diri sendiri juga... tapi itulah masalah orang melayu apabila tak nak berfikir banyak sangat...

hopefully anda2 yang membaca dan rasa diri tue tak berfikir sangat, jom! kita berfikir dan ingat fikirlah yang positif dan membawa manfaat buat kita semua.

=)

1 comments:

LoyalWarrior said...

Kita harus sentiasa berfikir, orang yang tak berfikir orang mati. Orang sakit mental pun berfikir untuk pulihkan mentalnya. Saya berfikir dulu sebelum buat sesuatu sama ada buat kerja atau cakap. Kemahiran berfikir harus dipelajari...