CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

January 20, 2009

Alhamdullilah...

akhirnya hari ini 21 jan 2009 saya melangkah penuh dengan debaran dan persoalan di minda berkenaan tempat practikal saya. iaitu Astro Awani. setelah beberapa perbincangan hari sebelumnya dengan orang kuat awani, petang tue jugak dalam pukul 5.50 petang HR call kami...

sekarang doa saya sudah di kabulkan oleh Allah s.w.t kerana penantian saya sebelum ini telah berakhir. untuk hari pertama ini saya, dzul dan mimie di tugaskan under En Suhaimi Sulaiman iaitu dalam department NON BULETIN. saya difahamkan kami kena buat research berkenaan sesuatu isu yang akan dibincangkan secara live dalam rancangan perspektif kita dan Analisis yang akan disiarkan di awani.

setakat ini kami sedang buat isu hot BARRACK OBAMA. yang bestnya daripada saya tak tau apa2 pasal obama kini sampai atuk nenek dia pun kami dah tau...huhu... akhir sekali kami kena bincangkan apa yang kami dah dapat dan deliver masing2 punya opinion. pendek kata kana berhujah dan berfikir sikit lah...

pagi2 lagi suhaimi dah menjemput kami ke cafe untuk sarapan pagi bersamanya. ingatkan dia nak marah saya pasal hal semalam, tetapi tidak. seronok pula rasanya dapat breakfast dan berbual2 denganya. dia sememangnya seorang yang baik hati dan murah dengans senyuman
itulah sebabnya dia menjadi idola saya dalam bidang penyiaran ini...

saya harap pengalaman dpt practikal kat awani nie dapat la saya jadikan panduan bila mohon kerja nanti. secara rasminya kami masing2 dapat meja, dan komputer yang ada internet. mula2 mmg exited laa jugak. tp rupanya tak boleh buka fs, myspace dan etc...huk2..
tak pe la yang penting dah stat parktikal dan tak dok kat rumah jew.. sakit jiwa beb!!haha

p/s; kerja kena rajin... =)

3 comments:

MisZ SuE said...

waaa...
bob,congrates...
akhirnye, berkat kesabaran menunggu dan trus menunggu bob dpt gak buat internship kt situ...
tahniah!!!

bob chairell syafieq said...

thanks sue...
akhirnya, dapat jugak practikal kat sini...hehe
bob mmg happy sangat la...

eita said...

congratz bob..
wlau pon org ckp penantian 1 pnyeksan...
finally, u dpt gk tmpt prctical..
do the best k.